Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Αποστολή 10!


Γλώσσα

  • Χωρίζω όπως στην εικόνα τις κύριες από τις δευτερεύουσες προτάσεις και γράφω τι είδους είναι οι δευτερεύουσες.


Θα χρειαστείτε το Συντακτικό σας ή το συγκεντρωτικό πίνακα από το φάκελο της Γλώσσας.

  1. Θέλω να πάω διακοπές.
  2. Αν αργήσεις, θα φύγουμε.
  3. Ξύπνησε νωρίτερα, για να ετοιμάσει βαλίτσες.
  4. Αξίζει να προσπαθήσεις για αυτό το σκοπό.
  5. Με ρώτησε αν ήξερα τίποτα για το συμβάν.
  6. Πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά.
  7. Δούλεψα πολλές ώρες σήμερα, ώστε το βράδυ ένιωθα εξαντλημένη.
  8. Ο Ηλίας στεναχωριέται, γιατί δεν τον ειδοποίησαν.
  9. Φαίνεται ότι μίλησα αρκετά.
  10. Να του δώσεις χαιρετίσματα,αν τον δεις. 
Στις παραπάνω προτάσεις υπάρχουν δυο απρόσωπα ρήματα! Μπορείς να τα βρεις; 😉

  • Αφού θυμηθώ πότε χρησιμοποιούμε το επίθετο:ο πολύς, η πολλή, το πολύ και το επίρρημα: πολύ, συμπληρώνω τις προτάσεις και στην παρένθεση γράφω αν είναι επίθετο ή επίρρημα.

 1. Του μίλησα ………… φορές, αλλά δεν αλλάζει γνώμη. Είναι ………… εγωιστής.(.............../..............)

2. Δεν κάθισε ………… ώρα μαζί μας, γιατί ήταν ………… κουρασμένος.(.............../..............)

3.Το λεωφορείο φρέναρε ………… απότομα και ………… επιβάτες έχασαν την ισορροπία του.(.............../..............)

4.Έφτιαξα μια ………… πικάντικη σάλτσα.(.............../..............)

 5.Η Ελένη είναι …………… εργατική υπάλληλος.(.............../..............)

6.Σήμερα έχει …………… ζέστη.(.............../..............)

7.Σήμερα έχει …………… μεγάλη ζέστη.(.............../..............)

 8.Οι δυο μας κάνουμε …………… καλή παρέα.(.............../..............)

Ιστορία
Θυμάμαι το κεφάλαιο 24 "Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς" είτε από το βιβλίο μου είτε πατώντας εδώ κι απαντώ στις ερωτήσεις.
  • Ποιες ήταν οι αποφάσεις των Ισαύρων αυτοκρατόρων Λέοντα Γ΄και Κωνσταντίνου Ε΄που δίχασαν τους βυζαντινούς;
  • Ποιες ήταν οι δύο αντιμαχόμενες παρατάξεις που δημιουργήθηκαν;
  • Πώς σταμάτησε η εικονομαχία;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips