Γλώσσα
- Χωρίζω όπως στην εικόνα τις κύριες από τις δευτερεύουσες προτάσεις και γράφω τι είδους είναι οι δευτερεύουσες.
Θα χρειαστείτε το Συντακτικό σας ή το συγκεντρωτικό πίνακα από το φάκελο της Γλώσσας.
- Θέλω να πάω διακοπές.
- Αν αργήσεις, θα φύγουμε.
- Ξύπνησε νωρίτερα, για να ετοιμάσει βαλίτσες.
- Αξίζει να προσπαθήσεις για αυτό το σκοπό.
- Με ρώτησε αν ήξερα τίποτα για το συμβάν.
- Πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά.
- Δούλεψα πολλές ώρες σήμερα, ώστε το βράδυ ένιωθα εξαντλημένη.
- Ο Ηλίας στεναχωριέται, γιατί δεν τον ειδοποίησαν.
- Φαίνεται ότι μίλησα αρκετά.
- Να του δώσεις χαιρετίσματα,αν τον δεις.
Στις παραπάνω προτάσεις υπάρχουν δυο απρόσωπα ρήματα! Μπορείς να τα βρεις; 😉
- Αφού θυμηθώ πότε χρησιμοποιούμε το επίθετο:ο πολύς, η πολλή, το πολύ και το επίρρημα: πολύ, συμπληρώνω τις προτάσεις και στην παρένθεση γράφω αν είναι επίθετο ή επίρρημα.
1. Του μίλησα ………… φορές, αλλά δεν αλλάζει γνώμη.
Είναι ………… εγωιστής.(.............../..............)
2. Δεν κάθισε ………… ώρα μαζί μας, γιατί ήταν …………
κουρασμένος.(.............../..............)
3.Το λεωφορείο
φρέναρε ………… απότομα και ………… επιβάτες έχασαν την ισορροπία του. (.............../..............)
4.Έφτιαξα
μια ………… πικάντικη σάλτσα.(.............../..............)
5.Η Ελένη
είναι …………… εργατική υπάλληλος.(.............../..............)
6.Σήμερα
έχει …………… ζέστη. (.............../..............)
7.Σήμερα
έχει …………… μεγάλη ζέστη. (.............../..............)
8.Οι δυο μας
κάνουμε …………… καλή παρέα. (.............../..............)
Ιστορία
Θυμάμαι το κεφάλαιο 24 "Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς" είτε από το βιβλίο μου είτε πατώντας εδώ κι απαντώ στις ερωτήσεις.
- Ποιες ήταν οι αποφάσεις των Ισαύρων αυτοκρατόρων Λέοντα Γ΄και Κωνσταντίνου Ε΄που δίχασαν τους βυζαντινούς;
- Ποιες ήταν οι δύο αντιμαχόμενες παρατάξεις που δημιουργήθηκαν;
- Πώς σταμάτησε η εικονομαχία;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου